רואה חשבון טל שיבר

מאמרים

ניהול כספים במיקור חוץ: הדרך הנכונה לייעל את העסק

נהוג לומר כי "דברים שרואים מכאן לא רואים משם" ונכון מאוד גם בניהול פיננסי וכלכלי. הדברים שיכול לראות ולגלות מנהל כספים חיצוני, יהיו עמוקים ומקיפים יותר מכפי שיכול לראות גם מנהל מצוין, שהנו בעל וניסיון רב. חשוב לומר כי רואה חשבון לא עוסק בהיבטים שנמצאים על פני השטח בלבד.

רו"ח מנהל כספים לחברות מתאים את ניהול הכספים למבנה העסקי והארגוני של החברה. הוא מייצר מנגנוני פיקוח ובקרה, מארגן את ניהול הכספים תוך הטמעת שיטות עבודה מתקדמות ובקרה. כאשר אתם זקוקים לאיש מקצוע מנוסה ומומחה בתחומו – הגעתם למקום הנכון, מנהל כספים חיצוני יתאים לכם את השירותים ושיטות העבודה המתאימים לעסק שלכם תוך מיצוי הפוטנציאל שלוקח בחשבון את המבנה הארגוני, חלוקת תחומי אחריות וסמכויות, שיטות העבודה ומערכות המחשוב.

מנהל כספים ממשרדינו הנו קשוב ללקוחות ולשינויים המתחוללים בעולם הפיננסי בעל ניסיון רב בתחומים הפיננסים השונים, הכולל יכולות ניהול תשתיות פיננסיות מורכבות ומשתנות והוא המפתח להצלחת עסקך.

ניהול כספים במיקור חוץ CFO
ניהול כספים במיקור חוץ (צילום:shutterstock)

מי יכול לשמש בתפקיד מנהל כספים חיצוני?

מי יכול לשמש בתפקיד חשוב מסוג זה? האם די בהכשרה בסיסית בחשבונאות?

מי שיוכל לתפקד בתור רו"ח מנהל כספים חיצוני ברמה הגבוהה ביותר הנו רו"ח בעל ניסיון רב שנים בניהול כספים בחברות ועסקים שונים. מנהל כספים חיצוני צריך להיות אדם בעל ידע והבנה כלכליים, בעל ראייה כלכלית ועסקית מפוכחת והבנה עמוקה ורחבה. מנהל כספים לחברות צריך להיות בעל הבנה בהיבטים של חקיקה ותקינה חשבונאית אך גם בהיבטים של ניהול עסקי ומסחרי. אם הנכם זקוקים למנהל כספים חיצוני כדאי להכיר ולהתרשם מניסיונו של רו"ח טל שיבר בתחום זה.

מהו תפקידו של מנהל כספים חיצוני?

מנהל כספים במיקור חיצוני הוא למעשה רואה חשבון שמעניק שירות חיצוני לחברות ולבתי עסק שונים. הוא גם מסייע לבנות תכנית כלכלית ויעילה לחברה.

מנהל הכספים החיצוני בוחן את המבנה הארגוני והכספי של העסק ומתאים לעסק מבנה בעל יכולות הכוללות מנגנוני פיקוח ובקרה, הפרדת תפקידים וסמכויות נאותה, התאמת מערכות המחשוב לפעילות השוטפת ולמחלקת הכספים. בניית מערכת דיווח נאותה ועדכנית, העברת מידע פיננסי רלוונטי ויישומו בדרך להתנהלות עסקית נכונה ומקצועית.

מנהל כספים חיצוני יתאים לכל עסק או חברה את סוג השירותים , שיטות הפיקוח והבקרה הייחודיים המתאימים בנוסף לטיפול בתקציבים ותחזיות, תזרים מזומנים, תמחיר וקבלת החלטות בנושא מלאים, היקפי פעילות, עלויות ורווחים, בקרה תפעולית, מרכז רווח ומחירי העברה , הגדרת המבנה הכספי וצרכי האשראי, בקרה על מחלקת הכספים , ניתוח עלויות תפעול, הטמעת נהלים ותהליכים פנים ארגוניים, עובדים וחשבות שכר.

רו"ח מנהל כספים לחברות

מנהל כספים חיצוני ישפר בצורה דרמטית את ההתנהלות העסקית והביקורת הפנימית של ארגונים וחברות. רו"ח מנהל כספים לחברות יכין תוכנית עסקית מקיפה ומאורגנת, שמהווה את הבסיס לצמיחה כלכלית בת קיימא. מנהל כספים יודע לפעול במקצועיות ובדייקנות בשילוב ובסיוע לבעלי העסק, לדירקטוריון, לחברי ההנהלה תוך חתירה מתמדת למטרה. בנוסף יביא להבראתה של חברה בקשיים ולצמיחתה מחדש. מנהל כספים מסייע בקבלת החלטות עסקיות חשובות תוך חתירה למטרה וליעדים שהציבה החברה ובעליה.

ניסיון מקצועי

לרו"ח טל שיבר ניסיון של מעל 20 שנה בניהול כספים לחברות ועסקים בתחומים שונים כאשר במהלך השנים שירת לקוחות בכל התחומים העסקיים, הכלכליים והחשבונאיים הכוללים בקרה על מחלקת כספים, ניהול תזרים מזומנים, בניית תקציבים ובקרות, תמחור מוצרים ומלאי חשבות שכר עובדים ועוד.

ניהול כספים במיקור חוץ
ניהול כספים במיקור חוץ (צילום: shutterstock)

ניהול כספים במיקור חוץ – מה כולל השירות?

שירות ניהול כספים במיקור חוץ הנו שירות המיועד לניהול כספי החברה/בית העסק באמצעות מנהל כספים מוסמך ומנוסה המועסק מטעם בית העסק, במסגרת שירות זה, מנהל הכספים אחראי על כל הפעילות הפיננסית/כלכלית של בית העסק, וכל זאת לאחר עבודת מחקר מקדימה ומעמיקה אותה מקיימת החברה המתמחה במתן שירותי ניהול כספים במיקור חוץ. עבודת מחקר זו הנערכת על פי דו"חות כספיים, דוחות ניהוליים ושיחות עם ההנהלה וצוות בית העסק המאפשרת בניית תכנית ליווי פיננסי המותאמת לצרכי בית העסק, וזאת לצד שירותים נוספים המוענקים במסגרת הליווי הפיננסי, וביניהם:

  • בניית תקציב שנתי ורב שנתי בכולל מעקב , פיקוח ובקרה.
  • ניהול, מעקב, בקרה ושליטה על כל הפעילות הפיננסית של בית העסק.
  • ניהול ובקרה תזרים מזומנים של הפירמה.
  • ניתוחי רווחיות למוצרים, שירותים וכדומה.
  • ניתוח כדאיות השקעה/גיוס אשראי או פעילות חדשה.
  • סיוע מקצועי בכל הנוגע להנהלת חשבונות ושכר
  • עבודה שוטפת אל מול הבנקים

אנו במשרדינו נתפור את החליפה הפיננסית המתאימה ביותר לעסק בו אנחנו מטפלים וכן לענף אליו שייכת החברה.

למי מיועד השירות?

ניהול כספים במיקור חוץ הינו שירות מקצועי המיועד ומותאם לחברות ועסקים בסדר גודל קטן בינוני , המעוניינים לבחון את כל האפשרויות העומדות לרשותם לצורך ייעול בית העסק בזמן משבר ולצורך ניהול נכון ומיטבי של פעילותם הפיננסית השוטפת. כמו כן, השירות מיועד לחברות הייטק וסטארט אפ המצויות בשלבים מתקדמים של פיתוח מוצרים/שירותים ולחברות המצויות לקראת תהליכי גיוס משקיעים או אחרי סבב משקיעים. בנוסף, שירות לניהול כספים במיקור חוץ, מיועד ומותאם גם לחברות ועסקים הנדרשים לשירותי הנהלת חשבונות מורכבים יותר אשר נמנים על הנהלת החשבונות הרגילה המיושמת בבית העסק/חברה.

שירות זה מתבצע על ידי מנהל כספים הממונה בפועל מטעם הנהלת החברה או בעליה, כאשר לאורך כל תקופת העסקתו בבית העסק/חברה (בשיטת מיקור חוץ) הוא כפוף להחלטות המתקבלות על ידי מנהלי החברה/בעליה. חשוב לציין שברוב המקרים, השירות מיועד לעסקים וחברות אשר אינן נדרשות להעסקתו (במשרה מלאה) של מנהל כספים, אך הערך המוסף של שירותי ניהול כספים במיקור חוץ, יכולים לתרום גם לחברות ועסקים המעסיקים מנהל כספים במשרה מלאה.

מהו הערך המוסף של שירותי ניהול כספים במיקור חוץ?

מיקור חוץ בכל תחום ועניין, הוא למעשה שירות המאפשר לעושים בו שימוש, להסתייע במגוון רחב של כלים מקצועיים שבחלק גדול מהמקרים אינם עומדים לרשותם של עובדי החברה באותו תפקיד מקביל. לפיכך, השירות מאפשר שליטה רחבה ומעמיקה יותר בכל הנוגע להיבטי הפיננסי/כלכלי, ויתרה מכך, קבלת תובנות כלכליות המבוססות על ממצאי מחקר והסתייעות בכלים מקצועיים שונים העומדים לרשות מנהל הכספים המשמש בתפקידו במסגרת ניהול כספים במיקור חוץ. חשוב לציין שהיקף השירותים המוצעים לכם במסגרת השירות, נקבע באופן פרטני לכל חברה ובית עסק ובהאמה מדויקת למצבו הכלכלי של בית העסק.

אם גם אתם רוצים לצלוח את משבר "הקורונה הכלכלית" בהצלחה, ובמידה וגם אתם רוצים לייעל את בית העסק ולהפוך את המשבר להזדמנות, זה הזמן לבחון את החלופה לניהול כפסים במיקור חוץ ולאפשר לאנשי מקצוע מובילים בתחומם לסייע לכם באמצעות מגוון רחב של כלי ניהול מתקדמים.

אילו חברות זקוקות לניהול כספים במיקור חוץ?

בבתי עסק וחברות ישנם מקרים בהם מנהל הכספים של החברה נעדר או שתפקודו לקוי. שתי הסיבות הללו יכולות להשפיע על תפקוד החברה, בין אם היא חברה קטנה ובין אם חברה בינונית או גדולה. במצב של ניהול כספי לא תקין, הארגון חשוף למעשה לסכנה. כל חברה גדולה או עסק קטן אינם יכולים להתנהל ללא חשב שכר או מנהל כספים איכותי הרואה את כל כל החברה בזכוכית מגדלת חיצונית המאפשרת לו לנתח ולפתור בעיות בזמן אמת וסכנות עתידיות היכולות לפקוד את העסק.

אומדן שווי חברה נעשה באמצעות כלים סטטיסטיים ומקצועיים, שבהם התמחה מנהל הכספים של משרדינו. כאשר חברה מעוניינת להתמזג עם חברה אחרת או למכור את פעילותה או להשקיע בחברה אחרת, למנהל הכספים יש תפקיד חשוב באומדן שווי נכסי החברה ותזרים המזומנים שלה.

היתרונות של מנהל הכספים במיקור חוץ

מנהל הכספים במיקור חוץ יוריד מהנהלת החברה עומס רב. היא לא תזדקק לחשב כלכלי או לרואה חשבון וכך תחסוך עלויות מיותרות. בנוסף, מנהל הכספים החיצוני יעשה סדר ויארגן מחדש את נהלי העבודה, מה שיעניק לחברה יתרון להתחיל מחדש ולשדרג את עצמה.

יתרונות ניהול כספים חיצוני

  • עלויות נמוכות מהעסקת מנהל כספים בשכר.
  • בלתי תלוי בחברה אותה הוא מנהל.
  • ראייה אובייקטיבית של איש מקצוע חיצוני.

מהם השירותים במסגרת ניהול כספים חיצוני?

תקציב ותחזיות

התקציב בארגוני הוא הבסיס לפעילות השנתית של הארגון המשקף את מטרותיו ותחזיותיו השנתיות והרב שנתיות של הארגון, שלב ראשון הנו קביעת יעדים לשנה הבאה כאשר הוא מבוסס על הפעילות של השנה שחלפה וצרכיו המשתנים של השוק.

התקציב הנו כלי ניהול עסקי בעל חשיבות מכרעת להצלחתו של העסק ומאפשר לנו לגלות באופן מידי סטיות מהמסלול המתוכנן. חשוב לזכור כי בניית תקציב הנו הבסיס לניהול עסקי תקין וחיוני לביצוע ולבקרה, התקציב הנו תכנית פעילות לתקופה מוגדרת מראש, המבוטאת במונחים כספיים הכולל את פעולותיו השונות של העסק.

בבניית תקציב מאוזן יש לתמחר בנפרד כל פעילות ולבדוק מה הם המקורות והשימושים בכספים כאשר בפערים שנוצרים בתקציב יהיה צורך לטפל מידית ואף לשנות את היעדים שנקבעו, בשל קשיים תקציביים.

השלבים בניהול התקציב העסקי

  • שלב התכנון –קביעת יעדי ביצוע.
  • שלב המעקב –ניהול הבקרה התקציבית במהלכו אנו בוחנים את הביצועים של העסק בפועל ומשווים אותם לתכנון המקורי במטרה לזהות סטיות המחייבות תגובה.

 תפקידים עיקריים של התקציב העסקי

  1. הגדרת מטרות ויעדים לפעילות העסקית (לשנה הקרובה) והבנת המשמעויות הפיננסיות הנגזרות מהם.
  2. מדידה תקופתית של ביצועי העסק ובקרה בהתאם לתכנון שנקבע.
  3. זיהוי מוקדם של חריגות וסטיות לטובת היערכות, טיפול מהיר בסטיות ותיקון.

ניהול תקציב בעסק יסייע בשיפור הניהול העסקי בדרכים הבאות:

  • תכנון יעיל וקפדני של הפעילות העסקית תוך הצבת יעדים מדידים
  • שיפור במדדי הרווח של העסק
  • להקטין את החשיפה העסקית והכספית בעסק
  • בקרה קפדנית יותר על כל סעיפי ההכנסות וההוצאות בעסק
  • זיהוי סטיות בין התכנון לביצוע תוך כדי מענה מידי
  • קבלת החלטות ניהוליות מבוססות על מידע איכותי ומעודכן

תכנון וקביעת יעדים לשנת העסקים הקרובה מגבירה מוטיבציה לעמידה ביעדים.

  • בחינת תוצאות תקופתית ביחס ליעדים שנקבעו.
  • בקרת הוצאות על-ידי הצבת יעדים.
  • בחינת סטיות בין התוצאות הצפויות לתוצאות בפועל.
  • תכנון מוקדם של מהלכים עסקיים (לדוגמא – בחינת השקעות חדשות , כניסה לשווקים חדשים, גיוסי אשראי ומשקיעים).
  • ביצוע ניתוחי רגישות של תרחישים שונים ובחינת השפעתם על הפעילות העסקית.
  • עוזר בקבלת אשראי מספקי האשראי השונים.

מעבר לעמוד השירות לחץ כאן

לקבלת ייעוץ מקצועי חייגו 054-945-7011

    Call Now Button